enterprise europe network, στην υπηρεσία της επιχείρησής σας
βρίσκεστε στο: Aρχική σελίδα : Νέα - Ανακοινώσεις

Τετάρτη, 1 Σεπτεμβρίου 2021 11:41

Από 1 Σεπτεμβρίου η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το Taxis. Το χρονοδιάγραμμα και η νέα εφαρμογή timologio της ΑΑΔΕ για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις μικρές επιχειρήσεις

Καταχωρήθηκε στην κατηγορία :

Εθνική Νομοθεσία - Επικαιρότητα


Ξεκινά από σήμερα 1 Σεπτεμβρίου η υποχρεωτική διαβίβαση των παραστατικών εσόδων των επιχειρήσεων στην πλατφόρμα myDATA (my Digital Accounting and Tax Application)  και η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).Σταδιακά θα πραγματοποιηθεί και η απόσυρση και αντικατάσταση όλων των ταμειακών μηχανών παλαιού τύπου με ταμειακές νέας τεχνολογίας που θα συνδέονται διαδικτυακά (on-line) με το Taxis.

Το χρονοδιάγραμμα αφορά τρεις φάσεις και συναρτάται με τις επιχειρήσεις που έχουν πληγεί ή όχι από την πανδημία καθώς και το ύψος του τζίρου τους.

Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι η διασύνδεση 500.000 ταμειακών μηχανών με τα ηλεκτρονικά συστήματα της ΑΑΔΕ, μία εκ των βασικών μεταρρυθμίσεων στο φορολογικό πεδίο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης.

  • Οι προθεσμίες για τις επιχειρήσεις

Η υποχρέωση διασύνδεσης και οι αντίστοιχες προθεσμίες αναβάθμισης-απόσυρσης για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν ΦΗΜ διαμορφώνονται ως εξής:

1. Από 1η Σεπτεμβρίου 2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:

βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και το 2019 είχαν τζίρο πάνω από 100.000 ευρώ.

2. Από 1η Οκτωβρίου 2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:

βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και το 2019 είχαν τζίρο μέχρι 100.000 ευρώ.

3. Από 1η Νοεμβρίου 2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.

Mε βάση το χρονοδιάγραμμα:

  • 1. Από 1η Οκτωβρίου 2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους, που εκδίδουν από την ημερομηνία αυτή και μετά:
  • Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 50.000 ευρώ
  • Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 ευρώ
  • 2. Από 1η Νοεμβρίου 2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.

Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης, πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA το αργότερο έως την 31/03/2022. Ειδικά για το 2021 η υποχρέωση διαβίβασης αφορά μόνο τα παραστατικά εσόδων και όχι τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων.

  • Οι υποχρεώσεις

Σταδιακά μέχρι τον Νοέμβριο του 2021 οι επιχειρήσεις που διαθέτουν φορολογικούς ηλεκτρονικούς μηχανισμούς (ΦΗΜ) υποχρεούνται:

  • να αναβαθμίσουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους, ώστε να παράγουν αποδείξεις με ενσωματωμένο το QR Code ταυτοποίησης του φορολογικού μηχανισμού και της απόδειξης,
  • να διασυνδεθούν, ώστε να διαβιβάζουν τις συναλλαγές τους ανά συναλλαγή (1 προς 1) σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα myDATA,
    να αποσύρουν πλήρως παλαιούς φορολογικούς μηχανισμούς που δεν έχουν τη δυνατότητα διασύνδεσης, τακτοποιώντας την εικόνα τους στο Φορολογικό Μητρώο.
  • Τα πρόστιμα
    Οι επιχειρήσεις που δεν θα αντικαταστήσουν τις ταμειακές μηχανές με νέου τύπου θα βρεθούν αντιμέτωπες με τα πρόστιμα που προβλέπουν οι σχετικές διατάξεις του ν. 4174/2013 και φτάνουν στο 15% των εσόδων της επιχείρησης για κάθε έτος, όπου διαπιστώνεται παράβαση, με ελάχιστο ποσό ανά έτος τις 10.000 ευρώ για απλογραφικά και τις 30.000 ευρώ για διπλογραφικά βιβλία. Επίσης, άν δεν έχει υποβληθεί φορολογική δήλωση τα τρία (3) τελευταία χρόνια, το πρόστιμο είναι κατ' ελάχιστον 30.000 και 50.000 ευρώ, αντίστοιχα, για τα απλογραφικά και τα διπλογραφικά βιβλία.
  • Με την καθολική ένταξη στην πλατφόρμα myDATA και τη διασύνδεση των φορολογικών μηχανισμών οι επιχειρήσεις θα απαλλαγούν οριστικά από την υποχρέωση υποβολής συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών - προμηθευτών, ενώ οι φορολογικές αρχές θα έχουν πλήρη εικόνα για τις δραστηριότητες των επιχειρήσεων και έτσι θα μπορούν να εντοπίζουν περιπτώσεις απόκρυψης εισοδημάτων και φοροαποφυγής (μη απόδοση φόρου εισοδήματος, ΦΠΑ κ.ά.).
  • ΑΑΔΕ - timologio: Νέα ειδική εφαρμογή για άμεση ψηφιακή έκδοση παραστατικών.

Νέα εφαρμογή, για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις μικρές επιχειρήσεις, που δεν διαθέτουν μηχανογραφικό σύστημα έκδοσης και διαβίβασης παραστατικών στο myDATA ή το σύστημά τους δεν καλύπτει τις καθημερινές τους ανάγκες, δημιούργησε και εγκαινιάζει σήμερα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.

Είναι το timologio (timologio.aade.gov.gr), και παρέχεται δωρεάν από την ΑΑΔΕ ενώ μέσω αυτής, δίνεται η δυνατότητα να εκδίδονται ψηφιακά τα παραστατικά των επιχειρήσεων και να διαβιβάζονται ταυτόχρoνα στο myDATA.

Μέσω της εφαρμογής αυτής, μια επιχείρηση μπορεί να:

  • Διαμορφώσει το προφίλ της
  • Συνθέσει το πελατολόγιο της,
  • Οργανώσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της και
  • Εκδώσει  και αποθηκεύσει σε μορφή pdf  τα κάθε είδους παραστατικά της (τιμολόγια, αποδείξεις κλπ).

Δείτε το σχετικό βίντεο: ΑΑΔΕ - timologio - Εκδοση παραστατικών

 

ANKO ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Α.Ε.
Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Enterprise Europe Network - Hellas

Φον Καραγιάννη 1-3
50100 Κοζάνη
Τηλ.: +30 24610 24022
Φαξ: +30 24610 49210

E-mail: info@anko-eunet.gr

Web Sites: http://www.anko-eunet.gr/
http://www.enterprise-hellas.gr/

 


Δείτε το πλήρες αρχείο των ανακοινώσεων

Επιστροφή στο "Νέα - Ανακοινώσεις"

Twitter FacebookDigg Delicious GoogleYahoo_myweb RedditWindows_liveMagnoliaBlinklistFurlTechnoratiSpurl

Σχεδιασμός - Ανάπτυξη και Φιλοξενία ιστοσελίδας :: www.qv-web.eu

Όροι χρήσης - Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου 2021 16:08

Παρακαλώ περιμένετε...